Gyökeres Krisztián számára leendő hivatása és a szakkollégiumi lét is életforma, hiszen mindkettőben megtalálja a közösséghez tartozást.
Miért éppen a tanári pályát választottad?
Gyerekkoromtól kezdve erre készülök, középiskola 10. osztályától már intenzívebben. Úgy gondolom, hogy így tudok a legtöbbet fejlődni, új ismereteket szerezni, majd azt tovább adni. Ez ad értelmet az életnek. Aztán nagyon nagy örömet okoz, ha közösségben lehetek, ha szervezkedhetek.
Erre sok lehetőséged van a WISZ-ben is, ahol már három évet töltöttél el. Miben változtál leginkább ez idő alatt?
Úgy gondolom, sokkal rugalmasabban kezelem a kihívásokat, és sokkal jobban látom, hogy mire vagyok képes. Például mennyit aludjak egy vizsga előtt, vagy miként illesszem be a szórakozási lehetőségeimet a tanulási kötelezettségeim mellé!
És ha a szakkolira gondolsz?
Az intézmény lényege az alacsony hallgatói létszám, így mindenki ismer mindenkit, ami óriási dolog. Még úgy is, hogy három év alatt jelentősen változott a hallgatói összetétel.
Miért volt anno szimpatikus az intézmény?
Egyrészt minden támogatást megad, amely kell a tanulmányokhoz, másrészt önállóságra nevel. Már a felvételi táborunkban lenyomatot kaptam erről.
Mennyire tekinted a szakkollégiumi létet életformának?
Abszolút! Teljes mértékben „ide nőttem”.
Két szakot viszel egyszerre, a történelmet és a földrajzot. Tudnál választani közülük?
Nem szívesen választom el egymástól a kettőt! Ha kutatási témában gondolkodok, akkor is szívesen ötvözöm a két szakot. Valami hasonlót képzelek el egyébként: „Gazdaságföldrajzi tényezők a 19. században”. Ebben mindkettő benne van!
Kedvenc téma, kor, hely?
Szívesen foglalkozok települések földrajzával, azok történelmével, de a biográfiák is egyre vonzóbbak számomra.